10 pomysłów na zwiększenie bezpośrednich rezerwacji w Twoim hotelu

Bezpośrednie rezerwacje napędzają rozwój hotelu i często przynoszą największe zyski. Nie dziwi więc fakt, że to na nich najbardziej zależy właścicielom. Przedstawiamy zatem dziesięć sposobów, które znacznie zwiększą ilość takich rezerwacji.

Uczyń swoją witrynę przyjazną dla urządzeń mobilnych

Jeśli witryna hotelu nie działa bezbłędnie na urządzeniach mobilnych, to jest to pierwszą rzeczą, którą musisz koniecznie naprawić. Goście hotelowi coraz częściej dokonują rezerwacji bezpośrednio przez telefony komórkowe lub tablety i nie są oni małym segmentem rynku. Raport Phocuswright z 2018 r. dotyczący, co prawda, amerykańskich podróżników wykazał, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy ponad 68% dokonywało rezerwacji na smartfonie lub tablecie. Ta grupa częściej podróżowała również za granicę i wydawała więcej na podróże. Ponadto inny raport Phocuswright wykazał, że ponad połowa podróżnych na niektórych rynkach planuje i rezerwuje całą swoją podróż na telefonie komórkowym.

Promuj swoją ofertę

Liczba hoteli, które rywalizują o najwyższą pozycję w Google, jest ogromna, dlatego nie wystarczy posiadanie eleganckiej strony, aby móc liczyć na zainteresowanie internautów. Bardzo istotne jest zadbanie o kampanię reklamową (najlepiej CPC), która poprowadzi podróżnika prosto na Twoją stronę, a jeszcze lepiej od razu do miejsca, w którym od razu wykona rezerwację.

Wykorzystaj media społecznościowe

Innym sposobem na stworzenie możliwości bezpośrednich rezerwacji jest umożliwienie bezpośrednich rezerwacji bezpośrednio w mediach społecznościowych, na przykład dzięki integracji z Facebookiem. Media społecznościowe można wykorzystać jednak w znacznie szerszym stopniu. Regularne dodawanie postów z okazjami i poradami okraszonych w zjawiskowe fotografie to recepta na sukces.

Promuj to, co sprawia, że Twój hotel jest wyjątkowy

Niezależnie od tego, czy jest to doskonała usługa, rustykalne domowe śniadanie w formie bufetu, najwygodniejsze pościele hotelowe, czy wyjątkowy wystrój – znajdź rzeczy, które wyróżniają Twój hotel i wykorzystaj je, aby wyróżnić się wśród tysięcy hoteli dostępnych w internecie. Skorzystaj z oszałamiających zdjęć i filmów, aby zaprezentować swój hotel na każdej platformie, od strony internetowej po profile w mediach społecznościowych. Aktualizuj również informacje na wszystkich kanałach, podając szczegółowe informacje o ofertach specjalnych, promocjach sezonowych lub ostatnich remontach.

 

Popraw reputację swoich hoteli

Prawie 98% podróżnych czyta recenzje hoteli, a 80% z nich uważa je za niezwykle ważne przed dokonaniem ostatecznej rezerwacji. Dobre recenzje mogą więc w znaczący sposób wpłynąć na decyzję podróżnego o rezerwacji. Ponadto jednopunktowy wzrost średniej oceny hotelu w skali 5-punktowej (np. 3,8 do 4,8) zwiększa prawdopodobieństwo, że potencjalni klienci zarezerwują ten hotel o 13,5% (ponownie statystyki od Phocuswright), dlatego niezwykle ważne jest strategiczne pozycjonowanie i promowanie pozytywnych recenzji gości na swojej stronie.

 

Zachęcaj odwiedzających stronę internetową do bezpośredniej rezerwacji

Gdy odwiedzający znajdą się na Twojej stronie, możesz dać im powód, aby zarezerwować bezpośrednio u Ciebie. Poinformuj ich, że wiąże się to z lepszą ofertą. Wyraźnie wymień rodzaje przywilejów, które na nich czekają, np. 15% rabatu.

 

Przemyśl podróż użytkownika do rezerwacji

Podróż użytkownika to droga, którą pokonuje od dowiedzenia się o istnieniu Twojej strony, aż do momentu rezerwacji hotelu. Aby to osiągnąć potrzeb jasno określonego celu i stworzenie lejka sprzedaży. Stwórz zatem swojego idealnego potencjalnego klienta i zastanów się, w jaki sposób możesz zachęcić go do przechodzenia kolejnych etapów.

 

Zachęcaj gości do ponownej rezerwacji

Najlepsza reklama przez internet nigdy nie zastąpi konwersacji „w cztery oczy”, dlatego skorzystaj z okazji i porozmawiaj z gośćmi, kiedy będą się wymeldowywać. Jeśli dokonali rezerwacji za pośrednictwem strony, zaproponuj im 10% zniżki na bezpośrednie rezerwacje podczas planowania następnej wizyty.

Zawsze zapewniaj największą jakość

Choć może się to wydawać oczywiste, zawsze najważniejsze jest zapewnienie klientowi najlepszych wrażeń. Jakość broni się sama, a goście zawsze wymieniają swoje opinie o hotelach ze znajomymi. Zależy nam, aby były one dobre, dlatego warto zadbać o najlepsze kołdry hotelowe oraz szlafroki. W przypadku niektórych gości nawet tak drobne szczegóły, jak prześcieradła hotelowe mogą sprawić, że wyrobią sobie pozytywną lub negatywną opinię.

Dodaj czat do swojej strony

Szukając hotelu, wielu klientom zależy na podjęciu natychmiastowej decyzji, dlatego, jeżeli na stronie nie znajdzie odpowiedzi na nurtujące go pytanie np. „czy w pokojach są  ręczniki hotelowe?”, będzie chciał ją uzyskać jak najszybciej. Znacznie pomaga w tym czat, który pozwala na szybszą reakcję niż drogą mailową.