Komfortowy i przyjazny hotel dla każdego

Idealny hotel, przyciągający do siebie wielu gości, musi przede wszystkim łączyć funkcjonalność z nowoczesnym wystrojem wnętrz. Powinien być miejscem, w którym klienci chcą nie tylko odpocząć po podróży czy spotkaniu biznesowym, ale również takim, w którym miło spędza się czas ze znajomymi czy z ukochaną osobą. Wiele hoteli dbając o właściwą infrastrukturę miejsca, decyduje się dodatkowo na oferowanie usług związanych ze spa, kosmetologią czy wynajmowaniem sal na wesele lub konferencje. W jaki sposób należy więc zaaranżować hotel żeby goście czuli się w nim komfortowo?

Przyjazny charakter hotelu jest najważniejszy

Oczywiście, sam budynek jak i jego wnętrze są wyjątkowo ważne, jednak nic nie liczy się w takim stopniu jak przyjazna atmosfera. Uczynny, uśmiechnięty i chętny do pomocy personel, jest kluczem do sukcesu każdego hotelu. Właściwy nastrój można również uzyskać, dzięki wprowadzeniu odpowiednich dodatków do wnętrza hotelu. Powitalny drink w lobby czy kawa w pokoju hotelowym, z pewnością pomogą wywołać uśmiech na twarzy klienta. Goście doceniają takie drobne gesty, które często skutkują napiwkiem.

Co w hotelu, a co w lobby?

Lobby to jedno z ważniejszych miejsc w hotelu. To właśnie tutaj wszyscy goście zaczynają oraz kończą przygodę z danym obiektem. Recepcja powinna więc być przede wszystkim funkcjonalna i wygodna, tak aby umożliwiała szybkie zameldowanie. Aranżacja tej przestrzeni musi być prosta, schludna i jednocześnie elegancka, tak żeby od początku pozostawiała po sobie dobre wrażenie.

Coraz więcej obiektów, decyduje się jednak na rozszerzenie lobby hotelowego, które skutecznie łączy się z resztą hotelu. Drobne usługi gastronomiczne, pielęgnacyjne, a nawet sfera wypoczynku z książkami czy gazetami, to tylko jedne z nielicznych propozycji, które udostępniają hotele dla gości. Wygospodarowanie dodatkowej przestrzeni w ten sposób, z pewnością zwiększy funkcjonalność obiektu i wpłynie na większe poczucie komfortu klientów.

Jakie meble do lobby hotelowego?

Z pewnością najważniejszym meblem w lobby hotelowym jest recepcyjna lada. Jej strona wewnętrzna powinna zawierać wiele szafek i półek, które zdecydowanie ułatwiają przyjmowanie goście. Jeśli obiekt udostępnia różnego rodzaju usługi dodatkowe, warto również pomyśleć o stojaku lub tablicy ze swobodnym dostępem dla gości, zawierającym podstawowe informacje o oferowanych świadczeniach.

Lobby hotelowe powinno być również miejscem odpoczynku dla zmęczonych podróżą klientów. Miękkie fotele z wygodnym stolikiem z pewnością dadzą chwilę relaksu, czekającym na zameldowanie klientom.

Pokój hotelowy i jego znaczenie

Pokój hotelowy jest przestrzenią prywatną gości. To tutaj odpoczywają, śpią, a także relaksują się oglądając telewizję czy słuchając radia. Wnętrze to musi być więc wyjątkowo komfortowe i wygodne. Najważniejszym meblem jest łóżko, które nie może być ani za niskie, ani za wysokie. Ważny jest również materac, dopasowany w taki sposób, aby mogły w nim wypocząć zarówno osoby, które preferują miększe, jak i twardsze podłoże.

Prywatność i komfort użytkowania

Na poczucie komfortu klientów w dużej mierze wpływają również dodatki. Zasłony i firany hotelowe muszą być odpowiednio dopasowane do wystroju całego wnętrza. Nie powinny być zbyt krzykliwe, ani za bardzo kolorowe. Warto jednak szczególną uwagę zwrócić na te tekstylia, które pomogą dodatkowo zadbać o prywatność przebywających w pokoju gości. Zasłony akustyczne, nie tylko zmniejszają dochodzące z zewnątrz hałasy, ale również pozwalają kontrolować dostęp do światła. Znacząco wpływają na jakość snu i wypoczynku, co z kolei przekłada się na wygodę gości hotelowych. A w końcu to ona powinna być tutaj najważniejsza.