Certyfikacja sanitarna w hotelach

Obecna sytuacja na świecie bardzo wpłynęła na gospodarkę wszystkich państw, a branża hotelarska nie jest tu wyjątkiem. Część hoteli otworzyła się, po prawie dwu miesięcznym zamknięciu, 4 maja. Proces jest bardzo powolny, niektóre hotele pozostają nadal zamknięte, planują otwarcie na czerwiec, lipiec, a część nadal nie zna daty planowanego otwarcia. Ci, który podjęli decyzję o wznowieniu działalności, musieli przystosować się do nowych zasad, dzięki którym mogą zapewnić swoim pracownikom oraz gościom, większe bezpieczeństwo w tym trudnym okresie.

Proces certyfikacji sanitarnej

Obiekty noclegowe będą mogły starać się o zdobycie certyfikatu sanitarnego, który ma służyć jako gwarancja bezpieczeństwa dla gości. Jego głównym celem ma być powrotne odbudowanie zaufania między hotelem, a jego potencjalnymi gośćmi. Dzięki certyfikatowi mają mieć oni pewność, że pracownicy hotelu dbają o ich bezpieczeństwo, przestrzegają zasad, które umożliwią im bezpieczny pobyt w danym obiekcie noclegowym. Program certyfikacji sanitarnej ma być programem nieobowiązkowym, będą mogli się do niego zgłaszać chętni, a sam udział ma być bezpłatny.

Zasady bezpieczeństwa

Oprócz zdobycia certyfikatu sanitarnego, właściciele oraz pracownicy hoteli chcący zapewnić zarówno sobie, jak i gościom, bezpieczeństwo i wysokie standardy czystości, wprowadzają do swoich regulaminów nowe zasady. Obejmują one między innymi sprawdzanie temperatury gościom i pracownikom hotelu, znacznie częstszą dezynfekcję pokoi oraz części wspólnych (między innymi hole, recepcję), ozonowanie, naświetlanie UV-C, czy wyłączenie z użytku wind dla gości. Standardem jest także odwołanie większości zajęć grupowych, które były organizowane w hotelach lub zmniejszenie liczby uczestników, którzy mogli brać w nich udział. W hotelach zamknięte lub znacznie ograniczone zostaną wejścia na siłownie, baseny, czy sale taneczne.

Na co należy zwrócić uwagę, otwierając hotel?

Większość gości z pewnością będzie przychylnie patrzyć na certyfikat sanitarny, ze względu na bezpieczeństwo oraz troskę o dobry stan zdrowia. W obecnej sytuacji każdy będzie chciał wybrać hotel, w którym przestrzegane są wysokie standardy czystości i bezpieczeństwa. Pozytywnie o hotelu będą świadczyć także organizowane zajęcia, oczywiście w małych grupach, które skupiać się będą na działaniach prozdrowotnych, poprawiających odporność oraz samopoczucie. Oprócz dbania o przestrzeganie zasad wprowadzonych w skutek rozprzestrzeniania się wirusa SARS-CoV-2, warto zadbać również o zasady, dzięki którym można pozyskać zaufanie gościa i tym samym zachęcić go do korzystania z usług danego hotelu w przyszłości. Zawsze powinno się dbać o komfort gości, miłą obsługę, porządek, schludny wygląd pokoi oraz wygodę w czasie pobytu. Ważny element stanowi pościel hotelowa, która w znacznej mierze decyduje o wygodzie oraz komforcie. Dzięki zapewnionej wygodzie oraz domowym warunkom, goście z pewnością zapamiętają hotel pozytywnie i będą chcieli do niego wrócić w przyszłości. Pozyskanie stałych gości jest bardzo ważne dla właścicieli hoteli.

Bezpieczeństwo w hotelach

Po otwarciu warto postawić na zwiększenie działań z zakresu obsługi online, między innymi rezerwacje oraz ich odwoływanie prowadzić wyłącznie za pośrednictwem strony internetowej, korzystać z automatycznie otwieranych drzwi, czy zrezygnować z używania windy. Warto ograniczyć też do minimum kontakty między gośćmi a pracownikami obiektu noclegowego. Oczywiście w taki sposób, aby goście nadal czuli się w hotelu dobrze, swobodnie oraz by mieli zapewnione warunki gwarantujące im wygodę, oraz pomoc obsługi hotelowej w każdym czasie.