Czy Polacy nadal będą korzystać z hoteli?

Pandemia pokrzyżowała szyki całej branży hotelarskiej. Rok 2020 będzie zapamiętany jako najgorszy okres w historii polskiego hotelarstwa. Koronawirus spowodował upadek wielu cenionych marek. Skutecznie odciął dopływ pieniędzy do budżetu obiektów turystycznych. Jak wobec tych zmian i niebezpieczeństw wynikających z pandemii ustosunkowali się polscy klienci?

Polscy turyści nie mają zamiaru rezygnować z hoteli

Aktualny rok jest wyjątkowy pod każdym względem. Ograniczenie ilości osób w budynkach oraz surowe restrykcje sanitarne są najpoważniejszymi problemami. Jednak pomimo wielu utrudnień, polscy turyści nie mają zamiaru rezygnować z usług hotelarskich. 

Potwierdzają to ostatnie badania. Zostały przeprowadzone przez ekspertów z dziedziny hotelarstwa. Większość ankietowanych osób, bo aż 55% spośród prawie 4000, zamierza wybrać duże ośrodki wypoczynkowe. Jest to zaskoczenie nie tylko ze względu na to, że jesteśmy ciągle w trakcie pandemii, ale także dlatego, że bardziej zrozumiałym wyborem byłyby osobne domki lub mniejsze pensjonaty. 

Gdzie chcemy wypoczywać?

Szeroko zakrojone badania znalazły odpowiedź na to pytanie. Według statystyk, większą popularnością niż wcześniej będą się cieszyły apartamenty. Pomimo zapowiadanego ożywienia w sektorze domków, kempingów i kameralnych ośrodków typu slowhop, nie zauważa się zwiększenia się liczby rezerwacji. Jest to wciąż nieco bardziej niekonwencjonalny sposób wypoczynku. 

Subtelnie wzrósł także wskaźnik popularności obiektów agroturystycznych. Może to być spowodowane zaleceniami ministerstwa zdrowia. Specjaliści z tego resortu zalecają przebywanie na otwartych powierzchniach i świeżym powietrzu. Prawdopodobnie dlatego nieco więcej osób decyduje się na rezerwację noclegów w tym miejscu.  

Co hotele powinny robić inaczej? 

W obliczu walki z pandemią branża hotelarska powinna zmienić zasady funkcjonowania. Wiąże się to ze szczególnym przykładaniem wagi do wymogów sanitarnych. Kolejnym ważnym elementem jest zapewnienie odpowiedniej ilości informacji gościom, na temat działań zabezpieczających. 

Wiadomości mogą być udostępnione na stronie internetowej. Warto w nich zamieścić szczegółową relację oraz zdjęcia z przeprowadzanych czynności zabezpieczających. Dzięki temu, przyszli klienci zyskają zaufanie do wybranego hotelu. 

Należy także zadbać o odpowiednie zabezpieczenie elementów, które przechodzą z rąk do rąk. Są to na przykład klucze lub karty pokojowe. Powinny być regularnie dezynfekowane. W przypadku broszur w recepcji, należy je zalaminować. Sprawi to, że pojawi się możliwość czyszczenia ich powierzchni po każdym kontakcie. 

Sposoby walki z koronawirusem

Pierwszą metodą jest uświadomienie personelu o skali zagrożenia. Należy to zrobić przed rozpoczęciem pracy. Cenne wiadomości mogą się przydać podczas pilnowania obostrzeń. Do działań profilaktycznych należy:

  • regularna i dokładna dezynfekcja rąk: za pomocą mydła lub detergentów,
  • zakładanie rękawiczek na czas pracy,
  • noszenie maseczki i przyłbicy zakrywających nos i usta,
  • zachowywanie odpowiedniej odległości od innych osób,
  • natychmiastowe reagowanie na objawy zakażenia: temperaturę, kaszel i zmęczenie.

Drugim sposobem jest systematyczna dezynfekcja powierzchni na terenie hotelu. Oprócz blatów, siedzeń, a także kluczy lub kart pokojowych, należy zwrócić uwagę na inne przedmioty. Należą do nich, na przykład tekstylia hotelowe. Materiały powinny być czyszczone w temperaturach powyżej 60 stopni Celsjusza. Czas prania musi przekraczać 35 minut.

Koronawirus jest niszczony przez popularne środki do prania, a także stosunkowo tanie detergenty dezynfekujące. Sprawia to, że walka z wirusem może być na tyle skuteczna, aby zredukować ryzyko zakażenia do minimum. Polscy turyści mają duże zaufanie do branży hotelowej. Możesz zwiększyć popularność swojego obiektu informując ich, że zwracasz szczególną uwagę na zachowywanie środków bezpieczeństwa.