Rola hotelowych zestawów powitalnych

Personalizowane zestawy powitalne dla gości hotelowych są doskonałą formą na docenienie odbiorcy i pokazanie mu, że jest ważny. Nawiązanie pozytywnej relacji z klientem jest aktualnie koniecznością, zwłaszcza jeśli chcemy rozwijać hotel i pozyskiwać zadowolone grono odbiorców. Na jakie zestawy powitalne postawić? Dlaczego personalizowane usługi cieszą się sporym uznaniem na rynku? Czy warto z nich skorzystać?

Personalizowane zestawy powitalne

Coraz częściej właściciele hoteli stawiają na kartki powitalne w pokoju. Okazuje się, że te drobne gesty stanowią popularny trend, który pozwala zrobić wrażenie na kliencie. Pamiętajmy o tym, że bezosobowa obsługa w formie tradycyjnej może pozostawić gościa z wrażeniem przebywania w hotelu drugiej, a nawet trzeciej kategorii. Trzeba zatem postawić na oryginalne i wyszukane zestawy powitalne, które pozostaną w jego pamięci. Co ciekawe, to właśnie personalizacja usług jest najłatwiejszą i najbardziej ekonomiczną opcją, która pozwala odebrać hotel jako wyjątkowe miejsce o wysokim standardzie usług.

Warto zauważyć, że personalizacja usług jest pewną tendencją do tego, aby nie traktować klienta jako anonimowego człowieka. Nie jest konieczne ponoszenie wysokich kosztów, gdyż drobne upominki odegrają swoją rolę. W tym przypadku postawić możemy na:

  • niewielkie prezenty powitalne,
  • kartkę z powitaniem, która zostanie podpisana przez menadżera hotelu,
  • ręczniki hotelowe lub szlafroki z logo,
  • upgrate usług dla stałego klienta.

Dzięki temu gość już na samym początku poczuje się zauważony i potraktuje przestrzeń hotelową jako miłe i przyjazne miejsce. Celem upominków personalizowanych jest to, aby poinformować klienta, że witamy go w naszym hotelu i wiemy o jego pobycie. Nie bez powodu najbardziej znane hotele stawiają właśnie na takie rozwiązania. Standardem jest utrzymywanie kontaktu z gośćmi przez pocztę elektroniczną i stosowanie zestawów powitalnych.

Strategia marketingowa to podstawa

Strategia marketingowa w hotelu jest podstawą do podejmowania dalszych działań i zainteresowanie klienta naszymi usługami. Niezwykle ważne jest to, że potencjalni odbiorcy zaczynają poszukiwania obiektu hotelowego w sieci, dlatego działania SEO nie powinny mieć tajemnic dla właścicieli tych miejsc. Ułatwiony kontakt z recepcją i szybkie ładowanie się strony z pewnością zostaną docenione przez klienta. Oprócz personalizowanych upominków warto rozważyć, o jakie kwestie zadbać dodatkowo. Pomocne są płatne reklamy, które nie powinny ograniczać się jedynie do jednej platformy reklamowej. Pamiętajmy o tym, że klient chce wiedzieć wszystko nie tylko o hotelu, lecz także o wydarzeniach, jakie odbywają się w pobliżu. Atrakcje z pewnością przyciągną uwagę i sprawią, że chętniej dojdzie do wynajęcia pokoju.

Remarketing i content

Kolejną kwestią jest remarketing, który pozwala zmniejszyć współczynnik porzuceń i zyskać nowe rezerwacje za pomocą reklam displayowych. Pozwalają one zaistnieć w świadomości klienta i zachęcić go  do ponownego odwiedzenia strony, zwłaszcza jeśli porzucił rezerwację pokoju. Content jest natomiast uważany za niezbędny element strategii marketingowej w wielu firmach. Indeksujące roboty Google wraz z odpowiednimi treściami wpływają na wyższą pozycję w wyszukiwarce i konwersję strony internetowej hotelu. Warto rozważyć zatrudnienie dobrego copywritera, który będzie opisywał atrakcje lokalne oraz to, jak spędzić czas w okolicy i wypocząć w obiekcie. Wysoka jakość usług z pewnością zostanie doceniona przez klientów, którzy zechcą ponownie skorzystać z oferty.