Skontaktuj się z nami
Poznaj naszą ofertę profesjonalnych produktów tekstylnych.

Używane tekstylia hotelowe – dlaczego mówimy nie?

Używane tekstylia hotelowe

Używane tekstylia hotelowe – dlaczego mówimy nie?

Tekstylia hotelowe muszą spełniać wysokie kryteria jakościowe, zarówno użytkowe, jak i wizualne. Pościel, ręczniki i szlafroki powinny być miękkie i przyjemne w dotyku, a jednocześnie trwałe i wytrzymałe, odporne na intensywną eksploatację i częste pranie, nawet w wysokich temperaturach. Muszą również dobrze się prezentować, gdyż stanowią jeden z wyznaczników wysokich standardów, jakie spełnia dany obiekt noclegowy. Czy w roli tekstyliów hotelowych sprawdzą się zatem produkty używane?

Tekstyliom używanym w hotelu mówimy stanowcze „nie”

Pościel czy ręczniki używane to tekstylia pochodzące z niewiadomego źródła. Ponieważ nie wiemy, w jaki sposób były użytkowane i pielęgnowane, nie możemy mieć żadnej pewności, co do ich stanu higienicznego. Co więcej, są to produkty już częściowo zużyte, co nie tylko skraca ich żywotność, ale sprawia również, że nie są w stanie spełniać oczekiwań gości hotelu na odpowiednim poziomie. Tekstylia używane są najczęściej bardziej sztywne, zmechacone lub pozaciągane. Nie mogą być zatem przyjemne w użytkowaniu, a każde kolejne pranie, suszenie i prasowanie przyczyni się do bardzo szybkiego pogorszenia ich kondycji. Pościel czy ręczniki z drugiej ręki prawdopodobnie nie będą zachwycały również swoim kolorem, a ich wybielanie może okazać się czynnością, która doprowadzi do jeszcze intensywniejszego zniszczenia tkaniny. Używane tekstylia hotelowe mogą sprawdzić się jedynie w hostelach oraz obiektach, które dopiero rozpoczynają swoją działalność i muszą dbać o obniżenie kosztów „na start”.

Dlaczego nowe tekstylia hotelowe są lepszym wyborem?

Inwestycja w nowe szlafroki, ręczniki czy pościel to wybór, który odpłaca się poczuciem pewności, co do pochodzenia produktów, ich jakości i sterylności. Nowe tekstylia to także długi czas ich użytkowania, zwłaszcza jeśli są to artykuły wykonane z wysokogatunkowych materiałów w sposób staranny i charakteryzujący się odpowiednimi parametrami. Przy zakupie nowych tekstyliów hotelowych mamy pełny wgląd w ich gramaturę, skład surowcowy czy gęstość splotu. Wiemy zatem, czy pościel lub ręcznik będą miękkie, chłonne, przyjemne w dotyku oraz odporne na zabiegi pielęgnacyjne. Możemy zdecydować samodzielnie czy wybierzemy produkt w pełni bawełniany czy z domieszką innych włókien. Nie musimy również mieć żadnych wątpliwości, co do koloru poszczególnych elementów jednego kompletu pościeli, gdyż każda część będzie w równym stopniu śnieżnobiała. Tekstylia produkowane na zamówienie pozwolą także zadbać o najmniejsze detale, takie jak wyszycie logo lub nazwy hotelu, co z pewnością podniesie prestiż każdego obiektu.

Tekstylia hotelowe to nie to samo, co tekstylia sklepowe

W hotelach o wysokim standardzie powinniśmy mówić kategoryczne „nie” tekstyliom używanym. Co jednak z produktami nowymi, oferowanymi przez standardowe sklepy? One również nie będą odpowiednie dla obiektów, które muszą dostarczać swoim gościom tekstyliów najwyższej jakości. Pościel sklepowa kontra pościel hotelowa będzie różniła się przede wszystkim posiadanymi atestami. Pierwszy z nich to polska norma PN 83/P-82010, mówiąca o niskiej kurczliwości tkanin hotelowych. Drugi to norma BS 7177-2008, świadcząca o trudnopalności użytych w produkcji materiałów, a tym samym o bezpieczeństwie ich użytkowania. Pościel sklepowa charakteryzuje się również niższą gramaturą, około 125 g/m2, zaś hotelowa oscyluje w granicach aż 160 g/m2, co gwarantuje jej znacznie większą trwałość i wytrzymałość. Z punktu widzenia praktyczności, produkty o przeznaczeniu usługowym będą również wygodniejsze dla obsługi hotelu, ponieważ są wykańczane tak zwaną zakładką hotelową, ułatwiającą zakładanie i zdejmowanie pościeli. W ofercie sklepowej trudno będzie także znaleźć tekstylia o monochromatycznym, białym kolorze i eleganckim splocie, który stanowi niekiedy jedyną ozdobę pościeli.

Zarówno tekstylia używane, jak i sklepowe nie są w stanie spełnić oczekiwań gości hotelowych na najwyższym poziomie. Stanowią również wybór nieekonomiczny z punktu długoterminowego utrzymania obiektu, gdyż znacznie szybciej ulegają zużyciu i zniszczeniu, a co za tym idzie w krótkim czasie nadają się jedynie do wyrzucenia.